De tong van de draak

Niet voor niets heeft Peter-Lord-of-the-Rings-Jackson de hele Temeraire-serie in filmoptie genomen: 'De Temeraire-serie is een geweldige combinatie van twee genres waar ik dol op ben: fantasy en historisch epos. Ik zou heel graag veldslagen met draken zien, in de napoleontische tijd. Dáárvoor zou ik naar de bioscoop gaan.' Ondanks hun bravoure om de Britse kusten te beschermen tegen Napoleons legers, worden kapitein Will Laurence en zijn draak Temeraire in dit deel verbannen naar Australië om zo hun invloed op de Britse draken en luchtlegers af te snijden. Ze komen in een groot avontuur terecht als een van de drakeneieren gestolen wordt.

Recensies (1)

Is De tong van de draak het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De tong van de draak