Thuis

Thuis

Gelezen 16 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 6 Favoriet 1 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 1 Top25's 1   Topics 0
Frank Money, een boze en van zelfhaat vervulde soldaat, keert terug naar het racistische Amerika nadat hij in Korea verwondingen heeft opgelopen die niet alleen fysiek van aard zijn. Thuis ontwaakt Frank met een schok uit zijn verlammende lethargie wanneer hij zijn zusje moet helpen dat slachtoffer is geworden van een medisch experiment. Hij ziet zich gedwongen samen met haar terug te keren naar het kleine plaatsje in Georgia waar ze zijn opgegroeid. Frank moet zowel zijn nare jeugdherinneringen als zijn oorlogservaringen onder ogen zien en vraagt zich af wie hij eigenlijk is. Maar dan blijkt hij over een ongekende moed te beschikken.
Thuis is een diepzinnige en bijzonder aangrijpende roman over een schijnbaar verslagen man die zijn thuis hervindt. Een roman die wederom uitblinkt door de voor Morrison zo kenmerkende universele thema's, de levendige dialogen en de tot in detail uitgewerkte personages.
Nicolette Hoekmeijer
Uitgeverij De Bezige Bij b.v.
18 september 2012

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Lezerswaarderingen

Artikelen over Thuis

Meer artikelen

Lezersrecensies (1)

Eerste kennismaking

door: sonja-tuinman 1 like
Ik las de Engelse versie van dit boek (Home). Ik had nog nooit iets van Toni Morrison gelezen, maar zal zeker meer van haar boeken gaan lezen want ik vond dit boek erg interessant en boeiend.