Waar wij kinderen waren

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 50 Favoriet 0 Recensies 0
Feelgood   Topics 0

Een verloren familiebedrijf. Drie erfgenamen. Een nieuw begin. Het Duitse antwoord op Elena Ferrante.
De schitterende poppenfabriek Langbein werd opgericht tijdens het hoogtepunt van de Weimarrepubliek. Ze overleefde twee oorlogen, de Duitse tweedeling en nationalisatie, maar ging uiteindelijk jammerlijk ten onder. Nu is er niets meer over van de eervolle Langbein-traditie.
De erfgenamen van de voorheen florerende poppenfabriek, Eva, Iris en Jan, zijn verwikkeld in een familiestrijd. Door het faillissement van het geliefde bedrijf en meerdere erfrechtelijke geschillen staan de fabriek en de bijbehorende woning er slecht voor.
Als een van de zeldzame Langbein-poppen, zorgvuldig genaaid en geschilderd door opa Langbein, op een internetveiling verschijnt, komt het verleden opeens dichterbij en worden de drie erfgenamen gedwongen hun geschillen achter zich te laten en alles op alles te zetten om de familiegeschiedenis te redden.
‘Een geweldige familiekroniek vol geheimen en misverstanden, die uitnodigt om door te lezen.’ Neue Pause
‘De combinatie van een meeslepende familiesaga en historische gebeurtenissen van een vergeten stad maakt Toen wij kinderen waren tot een absoluut aan te raden leeservaring.’ Galore
‘Het enthousiasme van de auteur neemt je mee het verhaal in.’ Duitse omroep MDR

Feelgood
Harpercollins
21 september 2022
21 september 2022

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Soraya Vink

Reacties op: Waar wij kinderen waren