VLIEGEND - UÇUP G?TMEK

Vliegend / Uçup gitmek

Birdal Özunan is opgegroeid in Istanbul en inmiddels veertig jaar woonachtig in Nederland. Hij heeft hier ruim vijfendertig jaar gewerkt als docent. Dit boek is zijn derde gedichtenbundel. Sporen van zijn leven in Turkije en Nederland zijn hierin terug te vinden. De gedichten zijn soms kort en krachtig, soms poëtisch beschrijvend altijd met de uitnodiging aan de lezer mee te gaan op zijn reis door de veelzijdige wereld. “ik leef in een veelzijdige wereld en de wereld leeft nu in mij” “çok boyutlu bir dünyan?n içindeyim dünya art?k benim içimde” Birdal Özunan ?stanbul’da büyüdü ve k?rk y?ld?r Hollanda’da ya??yor. Otuzbe? sened?r o?retmen olarak cal??m??t?r. Elinizdeki kitap onun üçüncü ?iir kitab?d?r. Bunun içinde Türkiye ve Hollanda’daki ya?am?n?n izlerini bulabilirsiniz. ?iirler bazen k?sa ve güçlü, bazen de ?iirsel olarak betimleyici olup, okuyucuyu çok yönlü bir dünyaya do?ru bir yolculu?a davet etmektedir.

Poëzie
www.birdal.nl