Voor de liefste

Even ontelbaar als de koosnaampjes die het Russisch rijk is zijn de liefdesverhalen van de klassieke Russische schrijvers. Geen van hen kon de liefde naast zich neerleggen als een platgetreden onderwerp, en gelukkig maar, want dat leverde schitterende romantische literatuur op. Vele gedaantes van de taal die wij allen verstaan zijn in Voor de liefste verenigd: de extatische, uitzinnige verliefdheid, kalverliefdes, de liefde van je leven, in voor- en in tegenspoed. Maar zoals het de Russische inborst betaamt is de melancholie nooit ver weg en heeft soms zelfs het gelukkigste stel wel een dramatische kant.
Net als in voorgaande bloemlezingen uit de Russische Bibliotheek bevat ook deze een mooie melange met werk van onder anderen Toergenjev, Achmatova, Boenin, Tsjechov, Pasternak, Tsvetajeva en Paustovski. Kortom, een goed geschikt boeket voor iedereen, verliefd of niet, om iets goed te maken, of om te zeggen: deze is speciaal voor jou.

Is Voor de liefste het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Voor de liefste