Voordeuren van Amsterdam

Een historische voordeur, de open deur of de door de politie gesloten deur, de deur met het bijzondere verhaal, de deur van een studentenflat, de deur van het paleis op de Dam.

Elke straat in Amsterdam heeft haar eigen karakter. Straten met een eigen architectuur, een eigen soort huizen, en eigen voordeuren. In Voordeuren van Amsterdam portretteert de stadsfotograaf van Amsterdam, Thomas Schlijper, de stad aan de hand van de mooiste, gekste en bijzonderste voordeuren van de hoofdstad. Van de Baarsjes tot de Bijlmer, van
grachtengordel tot Noord, Schlijper neemt je mee door de stad zodat je nooit meer hetzelfde naar Amsterdam kan kijken.

Het boek laat je niet alleen de gevarieerdheid van de voordeuren van onze hoofdstad zien, maar toont je ook het leven rond en bij de voordeur. Het boek is daarnaast gelardeerd met verhalen over voordeuren van bekende auteurs en journalisten. Een architect, een deurenmaker, de stadsdichter van Amsterdam, een hang- en sluitwerkspecialist. Allemaal vertellen ze de verhalen achter de deur.

Is Voordeuren van Amsterdam het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Voordeuren van Amsterdam