Weg van jou

Gelezen 133 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 50 Favoriet 1 Recensies 20
Feelgood Artikelen 1 Lijsten 3 Spots 19   Topics 0   Leesclub

'Basorexie.'
'Wat?'
'Ken je dat woord, Helena?' Hij zegt haar naam heel nadrukkelijk. Ze schudt neen.
'Het is een lelijk woord voor een geweldig gevoel. De plotse aandrang om iemand te kussen.'
Ze slikt. Ze herkent het gevoel. Heel even zitten ze stil, alsof iemand ergens op een pauzeknop geduwd heeft, hun gezicht op amper een paar centimeter van elkaar. Helena glimlacht, ze weet wat er nu komt. Net als Klaus zich vooroverbuigt, gaat de deur van de gang open.
'Hola!'
Milla kijkt verbaasd.
'Jullie zitten gewoon wat te kussen. Jezus, op jullie leeftijd.'
De tiener loopt met haar neus in de lucht de keuken in.

Terwijl alleenstaande moeder én eeuwige vrijgezel Helena op haar nichtjes past en een acute aanval van basorexie probeert te bedwingen, kust haar schoonzus Anouk op een bruiloft een man die niet de hare is. In een garderobekast. Patriarch en weduwnaar Bob rijgt ondertussen de internetdates aan elkaar en Helena's zoon Alex vraagt zich af of samenwonen met zijn vriendin Anna wel zo'n goed idee was. Een lente en een zomer lang raast een storm door de familie Van Antwerpen die de relatiekaarten stevig door elkaar schudt. En dan is er nog dat telefoontje van een televisiezender.

Romantiek
26 maart 2021

Eline Huls Hebban Recensent

Fijne debuutroman

door: Eline Huls

De 42-jarige Helena is al jaren vrijgezel. Er waren genoeg scharrels, maar sinds ze op haar zeventiende een kind kreeg bleek geen van die scharrels goed genoeg te zijn voor een langdurige relatie. Dan komt er een man in haar leven die precies lijkt te zijn wat ze nodig heeft, maar durft ze dat wel...

Reacties op: Weg van jou