Whisky in de Pocket

Whisky in de pocket

Culinair   Topics 0

Wil je graag weten welke malt en grain distilleerderijen er in Schotland staan? Waar je ze kunt vinden? Of ze bezoekersfaciliteiten hebben? Met welke graansoort er wordt gestookt en waar het graan vandaan komt? Welke waterbronnen worden gebruikt? Hoeveel ketels er in elke distilleerderij staan en de maximale productiecapaciteit daarvan? In welke vaten de whisky ‘s rijpen? Op al die vragen en nog veel meer geeft Neil Wilson helder antwoord in deze compacte gids die naar whiskyregio’s is ingedeeld en elke Schotse distilleerderij op een aparte pagina presenteert. De gids is gebaseerd op het oorspronkelijke werk van Wallace Milroy en Neil Wilson die tussen 1986 en 2010 negen achtereenvolgende Engelse edities op de markt brachten. Wallace overleed in 2016. Neil zette zijn werk alleen voort. Deze 10de editie van Whisky in de Pocket is de allereerste die in het Nederlands verschijnt, in een vertaling van de internationaal bekende whiskyschrijver Hans Offringa, die in 2000 voor het eerst met Wallace Milroy samenwerkte en hem nog altijd als een van zijn mentoren beschouwt: “Een erekwestie om deze gids te hebben mogen vertalen.”

Culinair
Wijn en dranken
Hans Offringa
Illustraties
Doreen Shaw Robert And Rhoda Burns
Conceptual Continuity
08 november 2021
08 november 2021

Reacties op: Whisky in de pocket