Wie zonder zonde is

Wie zonder zonde is

Thrillers & Spanning   Topics 0
Combineert het beste van The Killing en The Bridge, verschijnt in meer dan tien landen.
Als elfjarige vermoordde Robert Lindström zijn speelkameraadje met een blok beton. Ondanks het technische bewijs dat er werd gevonden, kwam het vanwege zijn leeftijd nooit tot een veroordeling. Als volwassene leidt Robert een teruggetrokken bestaan, totdat hij een verontrustend telefoontje krijgt van een journaliste die een boek schrijft over de zaak. Ze beweert dat Robert onschuldig is. Maar waarom blijft hij dan volhouden dat hij het gedaan heeft?
Tegelijkertijd wordt er in Roberts oude woonwijk in Stockholm een meisje vermoord. Alles doet denken aan de omstandigheden van toen. Daarmee is de jacht op de waarheid geopend: journaliste Lexa, rechercheur Carl Edson en Robert zelf duiken op de zaak. Is Robert onschuldig en loopt de moordenaar nog vrij rond? Of heeft Robert wederom toegeslagen?
‘De Nederlandse titel vooronderstelt op welhaast Bijbelse wijze dat niemand zonder zonde is, en dat maakt dit boek tot zo’n keiharde ‘pageturner’.' De Telegraaf ****

Literaire thriller
Harpercollins
20 april 2022
20 april 2022

Reacties op: Wie zonder zonde is