Advertentie

Boekenapp FAQ

De Hebban Boekenapp is het perfecte verlengstuk voor Hebban als je onderweg bent. Met onze nieuwe app heb je namelijk altijd je persoonlijke boekenplanken* binnen handbereik. Ook kun je in de boekwinkel of de bibliotheek zien welke boeken je nog wilt lezen, zoek je handig (bijvoorbeeld met de ingebouwde barcode-scanner) recensies en lezersbeoordelingen op van boeken die je interessant lijken en kun je eenvoudig boeken toevoegen aan je 'Wil ik lezen'-plank. 

Meer informatie over de Hebban Boekenapp en het downloaden ervan vind je hier.

Updates - Zorg dat je geen updates voor de app mist. Alleen dan kun je van de volledige functionaliteit van de Boekenapp genieten.

 

Je Hebbanaccount

Heb je al een account via de website, dan kun je gewoon diezelfde inloggegevens gebruiken om ook in de app op dat account te belanden. Je hoeft dus niet een nieuw account te maken. Lukt inloggen met Facebook niet in de app, kijk dan voor een oplossing een eindje hieronder.

Ben je helemaal nieuw op Hebban en maak je een account aan via de boekenapp, dan kun je met diezelfde inloggegevens ook op www.hebban.nl inloggen. Hier heb je meer opties, zoals het wijzigen van je profielfoto en -tekst. Ga naar de Hebban Quick Tour om meer te ontdekken over de website. Met het aanmaken van een account via de Hebban Boekenapp geef je toestemming voor de algemene nieuwsbrief. Je kunt je nieuwsbrieven hier beheren.

Handige weetjes

In het menu onder 'Over (Hebban)' vind je verwijzingen naar een paar belangrijke onderdelen op de website, zoals de artikelen, de leesclubs, de nieuwsbrieven, de winacties, een aantal listmania's en de Hebban Reading Challenge.

De app toont alleen de reguliere Hebbanplanken, zoals Wil ik lezen en Gelezen. Wil je toch graag een boek op een eigengemaakte plank zetten, dan ga je via het wereldbolletje op een app-boekpagina naar de webboekpagina (inloggen moet dan eventueel opnieuw). Zo kun je toch bij je eigengemaakte planken.

Veelgestelde vragen

Waarom zitten niet alle Hebban-functies ook in de app?

De app is gemaakt om je boeken te beheren, je boekenplanken te zien en razendsnel en makkelijk boeken op te kunnen zoeken via de zoekbalk of de scanner. Het is niet bedoeld als volledige vervanging van de website. Een aantal onderdelen van de website vind je dan ook niet terug in de app, zoals het volgen van andere lezers, je dashboard en updates, maar ook de leesclubs, artikelen, winacties en andere zaken niet. Je kunt via je mobiele telefoon naar www.hebban.nl, je kunt ook via de app naar de website via een boekpagina of het menu-item 'Over'.

Moet ik een nieuw account aanmaken voor de app?

Nee, je kunt gewoon inloggen met je normale Hebbanaccount. Heb je nog helemaal geen account, dan kun je in de app of op de website een nieuw account aanmaken en die werkt dan voor beiden. Je logt dus op dezelfde manier in op site en app en ziet dan dezelfde boekenplanken en boeken. Heb je toch per ongeluk een dubbel account aangemaakt, dan kun je met het formulier hieronder een verzoek tot samenvoeging indienen.

Inloggen met Facebook lukt (soms) niet

Zorg ervoor dat je de laatste update van de Hebban Boekenapp hebt geinstalleerd, zie de beide appstores. Kun je toch niet inloggen met je reguliere Facebookinlog, geef jezelf dan even via je profielinstellingen op www.hebban.nl een wachtwoord, zodat je (ook) daarmee kunt inloggen op de Boekenapp.

Boekenscanner geeft geen resultaat. Wat nu? 

Boeken scannen levert ook soms geen resultaat op. Een boek staat dan nog niet in onze database. Je kunt Hebban helpen de database zo volledig mogelijk te krijgen, door het missende boek in te dienen. Speciale edities, zoals eigen uitgaven van bepaalde winkelketens, hebben een afwijkend isbn en streepjescode en kunnen niet altijd gevonden worden met de scanner. Je kunt altijd ook even op titel zoeken in de zoekbalk.

Toegankelijkheid

De app zou in beide besturingsversies voor blinden en slechtzienden correct opgepakt moeten worden door de aanwezige hulpmiddelen, VoiceOver bij iOS en TalkBack bij Android.  

Bugs

Bekende bugs: De button ‘recensies’ in je profiel is niet klikbaar. Je kunt je eigen recensies wel onderin je profiel vinden.  

Bugs melden: Bugs kun je melden bij de app in de Playstore en Appstore, waardoor ze direct bij de ontwikkelaars terecht komen.

De Hebban Boekenapp op tablets: De Hebban Boekenapp is niet specifiek gemaakt voor andere apparaten dan smartphones, maar werkt in sommige gevallen wel prima op een tablet. De mobiele website www.hebban.nl is de standaard optie voor tablets.

Windows besturingssysteem: Er is geen app versie voor Windows besturingssystemen, vanwege het lage aantal gebruikers van dat besturingssysteem.

De Hebban Boekenapp wordt ondersteund op de volgende toestellen

Staat je toestelmerk en -type hier niet tussen, dan is het mogelijk dat de app niet of niet optimaal werkt.

Android (versies 5.0 tot en met 8.0) op:

  • Samsung: Galaxy S6 (edge), S7 (edge), S8 (plus), Note8, S9 (plus)
  • Motorola: Moto G5, Moto X4, Moto Z2
  • LG: G4, G5, Nexus 5X, G6, V30
  • Sony: Z5, XZ, XZ2, XZ1, XZs
  • Google: Pixel, Pixel 2
  • HTC: 10, U11 (ultra)
  • Huawei: P9, Nexus 6P, P10 (plus), Mate 10 Pro
  • Nokia: 8


iPhone (iOS versies 10.3.3, 11.0 tot en met 11.x) op:

  • iPhone X
  • iPhone 8 (plus)
  • iPhone 7 (plus)
  • iPhone 6S (plus)
  • iPhone 6 (plus)
  • iPhone SE
  • iPhone 5S
  • iPhone 5C
  • iPhone5  

De Hebban Luisterboekenapp

Naast deze Hebban Boekenapp is er ook een (gratis) Hebban Luisterboekenapp. Hier vind je luisterboek-fragmenten, maandelijks een gratis luisterboek en meer leuke promotie ten behoeve van luisterboeken.

Heb je een vraag of opmerking?

Wil je een vraag stellen die niet nog niet hierboven is beantwoord, heb je een opmerking of wil je je aangemaakte account weer verwijderen, neem dan via onderstaand formulier contact op met de redactie.

Fill out my online form.