Hebban Newsroom

16
december 2019
om 10:23

Nijmegen gebruikt literatuur als citymarketing

Nijmegen betaalt schrijvers voor boeken waarin de stad een prominente rol speelt. Volgens burgemeester Bruls is het een vorm van promotie die past bij de stad. Vorige week werd bekend dat Jaap Robben als vierde schrijver een schrijfopdracht heeft aangenomen.

Schrijver A.F.Th. van der Heijden was in 2009 de eerste schrijver die een literaire opdracht kreeg van de stad. De ochtendgave werd gepubliceerd in 2015. Het boek werd overwegend positief ontvangen en 35.000 keer verkocht.

Vorig jaar kregen schrijvers Tessa de Loo en Thomas Verbogt de opdracht. De stad betaalt 30.000 euro voor een boek waarin Nijmegen een prominente rol speelt. Schrijvers zijn verder vrij in de uitwerking.   

Naar het volledige artikel

Bron: De Gelderlander


Reacties op: Nijmegen gebruikt literatuur als citymarketing

Gerelateerd

Over

A.F.Th. van der  Heijden

A.F.Th. van der Heijden

A.F.Th. van der Heijden (1951) debuteerde in 1978 onder het pseudoniem Patrizio...

Tessa de Loo

Tessa de Loo

Tessa de Loo is een Nederlandse schrijfster van romans, verhalen en novellen. Ze...

Thomas Verbogt

Thomas Verbogt

Thomas Verbogt (1952) schreef vele romans, verhalenbundels en toneelstukken. Bek...

Jaap Robben

Jaap Robben

Jaap Robben (1984) schrijft niet specifiek voor een leeftijd, maar voor iederee...


Gesponsorde boeken