Advertentie

Onze partners

Stichting CPNB

Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB) zet de lezer centraal en wil het leven van mensen verrijken door ze meer boeken te laten lezen. Een boek kan zoveel doen: taal en geletterdheid maken het verschil in de ontwikkeling van mensen, boeken zorgen voor verrijking en verdieping, verhalen bieden ontspanning en ontsnapping. En natuurlijk is een boek een mooi cadeau met grote meerwaarde. Om zoveel mogelijk mensen in aanraking te laten komen met het boek initiëren wij diverse leesbevorderende campagnes en activiteiten. Dit doen wij vanuit het collectief van boekhandel, bibliotheek en uitgeverij. Bekende merken van Stichting CPNB zijn De Nationale Voorleesdagen, Boekenweek, Zomerlezen, Boekenweek voor Jongeren, Kinderboekenweek en Nederland Leest.

Hebban en de Stichting CPNB tekenden in december 2019 een overeenkomst voor een strategische samenwerking.

Artikelen:



 

Libris, Blz en Libris.nl

Op Libris.nl vind je zo’n 95 literaire Libris-boekhandels en 80 Blz.-boekhandels. Deze boekhandels werken samen op het gebied van inkoop en marketing en online. Daar waar de Blz.-boekhandel een brede lokale rol vervult vanuit de liefde voor het boek staat het merk Libris vooral voor een breed én diep assortiment en een gemeenschappelijk gevoel voor kwaliteit, kennis van het boek en lokale maatschappelijke betrokkenheid. Elke boekhandel heeft zijn eigen karakter en unieke uitstraling. Wat de winkels bindt, is het assortiment literaire, informatieve, actuele en bijzondere uitgaven. En bovenal de liefde voor het boek.

Niet voor niets luidt de pay-off Libris {vol van boeken}. Die bevlogenheid zie je ook terug in de sponsoring-activiteiten, zoals de bekende Libris Literatuur Prijs, met veel landelijke media-exposure. Ook sponsort Libris de gewaardeerde Libris Geschiedenis Prijs waarmee historische boeken worden bekroond en een algemeen publiek aanspreken. Daarnaast is Libris betrokken bij ‘Wr!te Now’ en de Nationale Mediatheek Trofee.

Hebban en Libris Blz. werken sinds 2017 intensief samen met campagnes en activiteiten rondom lezen en boeken, waaronder de Libris Literatuur Prijs-leesclubs, bijdragen aan Vol van Boeken, de Hebban Debuutprijs en de Hebban Reading Challenge.

Artikelen: