Een rollercoaster die je niet zomaar loslaat!

26 augustus 2020
"Er verschijnt een klein lachje op zijn gezicht. Misschien komt het omdat zijn gezicht deels is verborgen in de schaduw en de wereld ver weg lijkt in dit hoge nest — ik heb het gevoel alsof ik alles tegen hem kan zeggen."

Als ik zeg dat ik vanaf de eerste zin in het verhaal zat, bedoel ik dat ook letterlijk. De manier waarop Ashley Elston haar boek begint is in mijn mening gewoon meesterlijk. Ik werd meteen verliefd op haar beschrijvingen die perfect bij een thriller passen.

De laatste maanden heb ik echt in een serieuze leesdip gezeten. Met alles dat gaande is in de wereld had ik moeite met mijn aandacht bij een boek te houden, maar zodra ik deze opende wilde ik hem gewoon nooit meer dicht doen. Nu hij uit is wil ik hem gewoon weer opnieuw lezen, een gevoel dat ik echt lang niet meer heb gehad bij een boek.

Het is niet enkel de schrijfstijl die dit boek verslavend maakt. De spanning is zo goed verdeeld in dit boek dat je altijd wel een reden kan vinden om nog even verder te lezen. Er was geen moment waarbij ik zoiets had van: oké, nu begint het toch wel echt af te zwakken.

Als iemand die zelf ook thrillers schrijft, weet ik dat dit niet makkelijk is. De climax is vaak het sterkste punt van een boek, maar doorheen heel het verhaal moet je weten te zien je lezer vast te houden, zonder dingen te dramatisch te maken. Voor mij deed Ashley Elston dit perfect.

Soms zijn thrillers zo onrealistisch, gaat alles iedereen te makkelijk af, maar dit verhaal kan ik echt nog zien gebeuren. Het zit gewoon zo goed in elkaar; alles klopt precies.

Plot krijgt dus sowieso ook een hoge score van mij, want wow! Ik heb nog maar zelden een auteur gevonden die zo goed kan omgaan met thrillers. Maar dan spreek ik nog niet over de karakters.

In de meeste thrillers die ik lees is het plot wel sterk, maar zijn de karakters eerder aan de zwakke kant. Voor mij zijn karakters een manier om echt van een boek te kunnen houden en hierdoor kan ik niet veel thrillers mijn favoriet noemen.

Dat is ook de grootste reden dat dit boek nog boven mijn verwachtingen wist uit te stijgen. Ja, ik verwachtte een goede thriller, maar ik zag echt niet aankomen dat ik dagen na het uitlezen nog steeds met zoveel…gevoelens zou rondlopen.

Want man, Ashley Elston weet echt wel hoe ze met gevoelens moet spelen. Mijn hart slaat nog steeds even een slag over als ik er maar aan denk. Ik kan dan wel niet diep ingaan op de karakters vanwege spoilers, neem maar van mij aan dat ze goed zijn.

Een extra beetje diepgang dat Ashley Elston nog toevoegde aan dit verhaal was een beetje liefde. Mijn hart is er nog steeds niet van uitgerust. Wederom kan ik hier niet te diep op ingaan vanwege spoilers, maar het was net zoals de rest van dit boek heel sterk.

Ik besef net dat ik in deze recensie geen één negatief punt heb genoemd. Om eerlijk te zijn, weet ik ook niet goed wat ik zou moeten zeggen. Het allerlaatste stuk blies me misschien niet weg, maar dat vond ik eigenlijk niet erg. Het hele boek is zo’n wilde rit dat mijn emoties toen toch al vier keer overhoop waren gegooid.

Heel kort samengevat: een nieuwe favoriet. Ik wil dit boek opnieuw en opnieuw lezen en ben ook van plan dat te gaan doen. Ik snap dat niet iedereen dit boek kan appreciëren, maar ik zou hem eigenlijk toch zoveel mogelijk aanraden. Het is geen verrassing dat dit boek een 5/5 van mij krijgt!

Bedankt Best of YA voor het opsturen van dit exemplaar in ruil voor een eerlijke recensie.

Liefs,
Alissa