Openhartig

13 januari 2021
Splinter Chabot debuteert op 24-jarige leeftijd met deze autobiografische roman. Hij vertelt zijn eigen verhaal door de ogen van hoofdpersoon Wobie. Een ontwapenend verhaal waarin pijnlijk duidelijk wordt hoe lastig het kan zijn als je als kind en jongvolwassene een 'andere' geaardheid blijkt te hebben. De angst voor en schaamte tegenover anderen die dit bij Wobie teweeg brengt, niet alleen bij vreemden maar ook bij zijn liefhebbende ouders en broers, is zeer invoelbaar beschreven, evenals de verademing die Wobie voelt wanneer hij acceptatie ervaart. De kracht die hij ontwikkelt en groei die hij doormaakt ontroeren. Het boek leest als een trein en werkt naar een prachtige ontknoping toe die mij verwarmd en dankbaar achterliet. Aanrader!

Meer recensies van