Meeslepend!

25 juni 2020
Ik ben bijzonder dol op de boeken van Eekhaut, omdat hij telkens zo heel verschillende dingen schrijft, en ik helemaal kan meeleven in wat zijn personages doen en wie ze zijn. De avonturiers van dit boek gaan op zoek naar hun verleden, en naar de oplossing van een mysterie, en Eekhaut heeft mij van het eerste moment mee. De taal is op een barokke manier schitterend, wat ook al een verademing is na de vele saaie misdaadboeken die in de Nederlanden geschreven worden. Dat ook is het gevolg van het feit dat Eekhaut thuis is in vele genres, en in het bijzonder het fantastische verhaal.
Wat de personages betreft: ze hebben een gelaagdheid die je ook maar zelden bij andere schrijvers ontmoet. Ik zie ze bijna letterlijk voor mij. Ze dragen het verhaal van b begin tot einde, een verhaal dat meeslepend en spannend is en op het einde een meesterlijke twist kent. Eekhaut zou een veel groter publiek aanspreken indien hij hetzelfde soort ‘thrillers’ schreef als de klassieke serie-schrijvers, maar dat doet hij opzettelijk niet, en precies daarom zou hij méér gelezen moeten worden.

Meer recensies van