Een heerlijke detective om zelf op zoek te gaan naar de dader

Bonsje79 24 november 2022

De hoofdrol, van Janice Hallett
Uitgever: Xander uitgevers B.V.

Ik kreeg dit vooruitleesexemplaar van @heerlijkthrillerslezen waarvoor dank!

“Één moord. Vijftien verdachten. Kun jij dit mysterie ontrafelen?”

Dit verhaal bestaat uit verschillende correspondentie. Enerzijds lees je de berichten tussen twee medewerkers van een advocatenkantoor. Anderzijds lees je e-mailberichten tussen verschillende personen, die allemaal één ding gemeen hebben; de Fairway Players toneelgroep. Door voor deze structuur te kiezen, krijg je het gevoel dat je écht betrokken wordt bij deze moord. Zoals een echte rechercheur betaamt, maakte ik notities van alles wat me opviel. Want ik zou, als voormalig politie agent, natuurlijk wel even deze moord oplossen en de juiste dader aanwijzen. Ik zal je alvast verklappen: dat is mij niet gelukt! Door de e-mails en persoonlijke berichten tussen alle betrokken personen, heb je het idee ze echt een beetje te leren kennen. En leef je mee met alle (hoofdrol)spelers van het toneelstuk. Met het uit hun hoofd leren kennen van hun rol. Maar ook met Poppy, kleindochter van Martin, de regisseur van het stuk. Die helaas kanker heeft en een dure behandeling moet ondergaan. Iedereen is begaan met de hele familie en er wordt dan ook hard gewerkt om het benodigde geld op te halen voor Poppy’s behandeling. Al weet je niet zeker of iedereen wel de juiste bedoeling heeft. Dan is er Isabel, een schuchter en stil meisje. Die bijna obsessief lijkt. En natuurlijk Sam en Kel, de “nieuwe” mensen in het dorp. Zij mogen, bij hoge uitzondering, meedoen aan het nieuwe toneelstuk. Maar wat hebben zij te verbergen? Mijn notitieblokje heb ik bijna helemaal gevuld. Er waren in m’n eigen ogen een aantal verdachten. Die allemaal een motief bij de moord zouden kunnen hebben. Maar eerlijk is eerlijk: dé dader stond niet op m’n verdachten lijstje. Boe! Maar dat maakt dit boek nog veel interessanter. Want als de dader meteen bekend zou zijn, is de spanning er wel af. Mocht je dit boek gaan lezen (wat ik je zeker zou aanraden), wens ik je net zo veel speurplezier toe als ik had tijdens het lezen. En ben ik natuurlijk heel benieuwd; kan jij de juiste dader wél aanwijzen?
Is dit een gewoon “spannend detective verhaal?” Nee. Dit boek zit zo anders in elkaar dan anders! Maar dat maakt dit boek juist zo leuk. Ik geef het dan ook 5 ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ van 5 sterren. Ik vond het interessant, spannend en de laatste bladzijdes heb ik achter elkaar uitgelezen. Want ik móest weten wie nu de dader zou zijn.

~ het enige wat op dit ogenblik telt, zijn het stuk en de actie ~

Meer recensies van Bonsje79