Twin Crowns

Toen ik het bericht zag verschijnen bij YA HarperCollins dat zij op zoek waren naar recensenten voor dit boek, heb ik mijzelf snel aangemeld. Want hoe fantastisch ziet de cover eruit?! Meteen had ik zin om even weg te fantaseren naar Eana, het land waar een nieuwe koningin zal gaan regeren. Maar wie?

De cover van 'Twin Crowns’ is heerlijk vormgegeven. Door deze cover is al meteen een beetje te raden waar het verhaal over gaat. Twee zussen. De één met een lieflijke en zachte uitstraling en de ander wat stoerder en harder. Eén kroon. Er wordt meteen een sfeer neergezet met deze cover!

In 'Twin Crowns’ wordt het verhaal gevolgd van de zussen Rose en Wren. Rose is opgegroeid als prinses binnen het paleis, waar zij beschermd werd voor de buitenwereld waarin o.a. heksen leven, het soort die haar ouders hebben vermoord. Wren is opgegroeid tussen de heksen, welke haar hebben getraind om haar plaats terug te nemen binnen het koninkrijk. Namelijk de troon van haar zus.

De schrijfstijl is ontzettend vlot, leest heel fijn en is gedetailleerd. De schrijfsters hebben de tijd genomen om levendige en beeldende omgevingen te beschrijven. Hierdoor wordt een mooi beeld gecreëerd van Eana, waardoor de wereld tot leven lijkt te komen. Het verhaal wordt bekeken door de ogen van Rose en Wren. Deze verhaallijnen wisselen af met elkaar. Hierdoor is er genoeg ruimte om beide zussen, elk op een eigen manier, te leren kennen. Alleen had daar nog wel iets meer uitgehaald kunnen worden, toch een klein stukje meer de diepte in. De variatie maakt er wel voor dat je verder wil lezen! Want elk hoofdstuk loopt zo af dat je nieuwsgierig bent naar hoe het de zussen verder zal vergaan.

Wat een heerlijk boek is 'Twin Crowns”! Het concept is misschien niet geheel nieuw, maar toch weten de schrijfsters het -voor mij- origineel en boeiend te houden. Op sommige momenten had ik al door welke wending het zou nemen en was het ietwat voorspelbaar. Terwijl er op een ander moment een kleine verrassing voor mijn neus stond. Een vlotte schrijfstijl in combinatie met beeldende omgevingen en een vleugje romantiek, maakte dat ik toch ontzettend heb genoten van dit boek. Een prettig duo samen, deze schrijfsters. Het enige jammere vond ik dat er ergens naartoe gewerkt werd en het einde wat gehaast in elkaar zat. De balans daarin had wat meer gemogen om het echt sterk neer te zetten. Niet elke vraag is beantwoord en dan leent dit zich perfect voor een volgend deel.

Het boek krijgt van mij 4 sterren. Dankjewel YA HarperCollins voor dit recensie-exemplaar!

Meer recensies van Booksbypatries