Een leuke filmnacht verandert in een enge escaperoom

Wat een leuke filmnacht op school had moeten worden voor de hele klas verandert in een enge escaperoom

Wanneer de film eenmaal begint, lijkt er nog niets vreemds aan de hand te zijn, totdat het beeld hapert en er de tekst Truth and dare verschijnt op het scherm. De klas wordt al snel opgesplitst. Boston en Ava gaan samen met vijf andere klasgenoten noodgedwongen op onderzoek uit om een uitgang te vinden uit dit schoolgebouw. Ze moeten allen, ondanks hun verschillende en botsende persoonlijkheden, samenwerken om tot het einde te komen.

Samenwerken is iets wat in eerste instantie haast onmogelijk lijkt nu hun school in een griezelig en donker blok is veranderd. Ze komen op plekken waar ze nooit zijn geweest en moeten hun angsten doorstaan om de waarheid te ontdekken. Zullen ze goed samen kunnen werken en ontsnappen?

Labyrint is een spannend verhaal, waar je tijdens het lezen van het verhaal haast zelf ook zenuwachtig van wordt. De hoofdstukken worden alle verteld vanuit drie verschillende oogpunten, die van Boston, Ava en Benthe. Deze stukjes zijn heel kort en er wordt herhaaldelijk gewisseld van personage. Hierdoor was ik af en toe in de war. Vaak had ik het gevoel dat er iets te vaak van personage werd veranderd. Dit maakte het verhaal minder spannend en overzichtelijk.

Er zitten meerdere momenten in het verhaal die ik toch ook wel even angstaanjagend vond om te lezen. Dat heeft de auteur goed gedaan. Ook gebeurt er weleens iets in het boek dat niet altijd even realistisch oogt, maar tijdens het lezen van het verhaal heb ik mij daar niet heel veel aan gestoord. De schrijfstijl van Inge Verbruggen leest gemakkelijk weg, waardoor ik zeker wel van Labyrint heb kunnen genieten.

Meer recensies lees je op indeboekenkast.com

Meer recensies van Chantal Hutchison