De laatste dochter van de steen

28 maart 2020
“Ik wist dat de oeroude magie van onze kliffen echt was en dat ik was voorbestemd om op de een of andere manier een deel van die legende te worden.”

Een gezin in een vuurtoren in Engeland tijdens oorlogstijd, vader, moeder en twee zussen.
Een legende, geheimen, oorlog, verlies en verraad dit alles is de rode draad door dit verhaal.

Een gelukkig gezin wordt getekend door de oorlog wanneer hun moeder afgevoerd wordt omdat ze oorspronkelijk uit Duitsland komt.
De oorlog zorgt voor intriges en wantrouwen, een oorlogsverhaal met een magisch randje.
Makkelijk leesbaar maar met een geschiedenisles die nooit vergeten mag worden de Tweede wereldoorlog.

“Hier in het donker, precies op de plek waar wij nu zitten, zongen de meisjes een lied speciaal voor de zee. Ze zongen, het mooiste, droevigste lied dat ooit te horen is geweest. Een lied over liefde, trouw en opoffering, waarin ze het allergrootste geschenk beloofden als de Aurora maar veilig naar de haven terugkeerde.”

Meer recensies van