Heerlijk vampierenboek

Claudia Bosman 27 juni 2023
Dankzij uitgeverij LS Amsterdam en de gezellige leesclub van Ilona mocht ik het boek van Victor Dixen lezen. Het eerste deel van de YA trilogie Vampyria – Hof van Schaduw. Hiervoor nogmaals mijn dank.

Ik kreeg de e-book versie en daarbij komt het boek helaas niet goed tot z’n recht. Het bevat namelijk een aantal pagina's met afbeeldingen en een ander soort lettertype dat op een e-reader niet goed leesbaar is, ook niet na groter zetten van het lettertype. Ik weet niet of dat ook zo is op nieuwere types ereaders? Maarrr dat doet natuurlijk niks af aan de inhoud van het verhaal.

Het verhaal speelt zich af in Frankrijk in het rijk van Lodewijk de XIV, De Schaduw koning. Hij is een vampier en heeft grote delen van Europa in zijn macht. De gewone bevolking fungeert als bloedbank voor de vampieren.

Jeanne, een burger meisje, besluit wraak te nemen als haar hele familie vermoord wordt. Zij neemt een andere identiteit aan en infiltreert aan het hof van de schaduwkoning.

Het boek is heel beeldend, vlot en met lekker veel actie geschreven. Echt een heerlijk vampieren boek met aan het eind van het boek nog een verrassende plottwist. Love it!

Ik kan niet wachten tot deel twee uitkomt.

Meer recensies van Claudia Bosman