Eerste kennismaking met deze schrijfster

Dadaantje 25 maart 2024
Ik heb de 150 anniversary annotated edition gelezen in het Engels dus deze recensie is van beide delen, Little Women en Good Wives.
Het boek bevat ook veel extra’s zoals een woordenlijst die uitlegt wat bepaalde woorden betekenen en naar wat ze verwijzen, heel handig aangezien het boek uit de 19e eeuw dateert.
Het verhaal gaat over het wel en wee van vier zuster die allemaal een verschillende karakters hebben en geeft heel duidelijk weer hoe vrouwen toen in de samenleving stonden.
Hoewel het boek vaak de kritiek krijgt dat het moralistisch is, moet erbij worden gezegd dat het eerste deel geschreven is voor kinderen en is het niet zo dat de kinderboeken van tegenwoordig ook vol zitten met moralistische verhalen ? uiteraard met moralen die bij de tijdgeest passen.
Dit terzijde heb ik genoten van dit boek, mede door de schrijfstijl en de manier waarop de familiebanden zijn omschreven.

Meer recensies van Dadaantje