Beklemmende psychologische thriller

04 februari 2020
In een appartement in de Koreaanse havenstad Incheon woont de 26-jarige Yu-Jin samen met zijn moeder en adoptiebroer Hae-Jin. Voor iemand van zijn leeftijd leidt Yu-Jin een opvallend geïsoleerd bestaan: hij heeft geen vrienden en zijn moeder zit hem constant op de huid. 's Nachts gaat hij stiekem het huis uit om te gaan hardlopen langs de zee, waar het in december ontzettend mistig en ijzig koud is. Yu-Jin heeft last van aanvallen die hem verschrikkelijke hoofdpijn en een soort hallucinaties bezorgen. Via zijn jeugdherinneringen en de dagboekaantekeningen van zijn moeder wordt langzaam onthuld wat er nou precies met hem aan de hand is en hoe het zover heeft kunnen komen dat hij op een ochtend wakker wordt en zijn moeder badend in het bloed aantreft. Op geraffineerde wijze weet de schrijfster constant de aandacht vast te houden in deze originele, beklemmende psychologische thriller. Ik las 'm in no time uit!

Meer recensies van