In het eerste deel gingen we flirten met de baas, in het tweede deel waren we aan het flirten met de playboy en nu gaan we flirten met mijn ex. In de Flirten met-serie van Natasha Madison staan beginnende relaties op een humoristische wijze centraal. Na Flirten met de baas en Flirten met de playboy was het snel tijd voor de novelle, Flirten met mijn ex.

John heeft het helemaal gemaakt. Op de universiteit gaat het goed, hij woont samen met zijn twee beste vrienden en hij heeft de liefde van zijn leven. Totdat zijn vriendin hem als bij een donderslag bij een heldere hemel dumpt. Hij is in één klap alles kwijt.

Dani dumpt op advies van haar huisgenoot haar vriend, de man van haar dromen. Volgens haar huisgenoot zorgt een vriend voor afleiding en daarbij is het studentenleven juist de tijd om los te gaan. Maar in plaats van vrij en ongebonden te zijn, voelt ze zich vreselijk ellendig.

Vanaf de eerste pagina zit je al gelijk in het verhaal. De inleiding is kort, maar komt wel gelijk ter zake. John zit met liefdesverdriet op de bank, zijn vriendin heeft het net met hem uitgemaakt. Maar zijn vrienden laten het daarbij niet zitten. Hij moet uitgaan en zijn ex vergeten. En dat zorgt al voor een humoristische scene waarbij je als lezer alleen maar kan denken; dit kan gewoon niet goed gaan.

En goed komt het ook zeker niet in eerste instantie. John en Dani proberen elkaar via een andere manier terug te winnen. Dani luistert naar haar zus en John maakt gebruik van het advies van zijn vrienden. Dit zorgt voor onhandige situaties en jaloerse gevoelens. Grote miscommunicatie is in het boek terug te vinden. Totdat de twee verhaallijnen elkaar kruisen en er toch nog een sprookjesachtig einde komt.

Het minder dan 60 bladzijdes tellende Flirten met mijn ex is, in tegenstelling tot de voorgaande delen, binnen een ochtendje uit te lezen. Het taalgebruik is soms nogal grof, maar er komen geen erotische scenes naar voren. Helaas weet Madison me hiermee wat minder te pakken door minder diepgang en meer herhalende woorden te gebruiken. Al met al zorgt het voor een vrij makkelijke en grappige new adult, wat aansluit met de rest van de Flirten met… boekenreeks.

Reacties op: Het advies van je vrienden volgen kan soms slecht uitpakken

Flirten met mijn ex - Natasha Madison