Vi Keeland is onder een grote groep Hebbanfans bekend van het korte verhaal ‘In de lift’. Dit verkorte verhaal was onderdeel van de Hebban Adventskalender 2018. Keeland heeft toen bewezen dat ze korte humoristische verhalen kan schrijven. Nu heeft ze dit in samenwerking met Penelope Ward gedaan.

Om te beginnen zegt de omschrijving van het boek al genoeg; Meredith dreigt haar huis uitgezet te worden en moet hiervoor naar de rechtszaal. Echter gebeuren onderweg een paar gênante gebeurtenissen, precies op het moment dat ze de taxi moet delen met een sexy advocaat.

Zoals al gezegd is, is het boek dun; zo’n 20 bladzijdes. Maar juist doordat het zo dun is is het aantrekkelijk om het een keer gelezen te hebben. De personages zijn niet heel erg diepzinnig want je krijgt niet echt de kans om ze te leren kennen.
Als lezer kan je na het eerste hoofdstuk al raden waar dit verhaal naartoe gaat, de voorspelbaarheid zorgt voor geen anti-climax in het verhaal. Je wilt juist de bevestiging krijgen dat je juist zat met je gedachten en leest algauw verder.
Bovenal weet Keeland in een korte tijd veel humor met een klein beetje erotiek te weeg te brengen.

Kortom, Superman is een voorspelbaar maar leuk boekje voor tussendoor. De verhaallijn is op een directe en geestige manier neergezet.

Reacties op: Een geestige en spannende taxirit

Superman - Vi Keeland Penelope Ward