Thuisreis

Recensie van het boek:
Thuisreis
Auteur: Marceline de Waard
Wijze van lezen: paperback verkregen via de Facebook site Boekentoer o.l.v. Attie Dotinga
Genre: roman
Het verhaal:
Eileen is een vrouw van begin vijftig. Ze is net weduwe van Wim. Als ze haar dochters Simone en Amber vertelt dat ze wil afreizen naar Ierland wordt dat haar niet in dank afgenomen.
Eileen wil op zoek gaan naar de plek waar haar grootmoeder Eileen geboren werd en opgroeide. Wat maakte dat haar grootmoeder nooit meer terugkeerde naar haar geboorteland en er nooit over wilde praten? En waarom heeft Eileen telkens dezelfde geheimzinnige droom?
Moet zij naar Ierland afreizen en haar hart volgen? Of moet zij bij haar dochters blijven?
Mijn mening:
Wat was dit een betoverend mooi verhaal. Zo mooi omdat het een zeer beeldend verhaal is.Je kijkt door de ogen van Eileen naar de wereld om haar heen. Ze neemt de lezer mee doir haar familiegeschiedenis. Zij laat haar diepste verdriet over het verlies van haar man zien. Haar twijfel om haar hart te volgen, haar loyaliteit aan haar dochters en daarmee haar moederliefde.
De schrijfstijl is vlot en toegankelijk. Je bouwt een band op met de karakters.
Ze komen tot leven op het papier. De schakelingen tussen heden en verleden zijn goed gedaan.
De spanningsopbouw en het langzaam ontrafelen van de mysterieuze familiegeschiedenis houdt de lezer geboeid. Ik kon het boek niet meer wegleggen.
De woorden in het Ierse Gaelic vormen een rijke toevoeging aan het verhaal.
De plot zag ik niet aankomen maar laat alle puzzelstukjes op zijn plaats vallen.
Mijn mening:
Ik geef dit boek 5 sterren.
Ik ben fan van de schrijfstijl van Marceline de Waard en heb genoten.

Meer recensies van JNKingmaPostmaBoekenpearls76