Ben jij...
Een draak met maagproblemen?
Een alien met een verkoudheid?
Een yeti met een pijnlijke voet?
Maak dan snel een afspraak met de MONSTERDOKTER: geen pijntje te klein, geen wezen te groot! Appie is ontzettend normaal... maar voor hij het weet wordt hij ingehuurd als verpleger bij de slechtlopende monsterkliniek van dokter Annie v.d. Keuken-Trap! Het is een flinke opgave: hij moet de nogal bijzondere patiënten helpen én daarnaast ook nog een manier vinden om de kliniek te redden voordat die ten onder gaat.

“De monsterdokter” van John Kelly is een speels verhaal vol met monsters, humor en avontuur. Dit boek gaat heel veel kinderen vanaf acht jaar heel veel leesplezier brengen. Ook kinderen die minder graag lezen zullen dit boek met veel plezier oppakken en lezen. Er is een hele mooie verdeling gemaakt tussen tekst en illustraties. Naast de tekst is er genoeg te bekijken, wat voor kinderen die nog niet zo lang lezen of minder graag lezen natuurlijk gewoon ontzettend fijn en prettig is. De illustraties zijn volop aanwezig en maken het verhaal heel speels, waardoor kinderen geprikkeld worden om verder te lezen en te kijken.

De schrijfstijl van John Kelly is heel erg grappig, vlot, origineel en kindvriendelijk. Er staan geen overdreven moeilijke woorden in de tekst en achterin vind je ook nog eens een woordenlijst met de uitleg bij sommige woorden (al is dit vooral grappig bedoeld). Je vliegt door de hoofdstukken heen en het boek is veel te snel uit. Gelukkig staat er achterin een voorproefje van het volgende boek dat zal gaan verschijnen: “De monsterdokter, beestachtige uitbraak”.

De illustraties zijn echt de kracht van dit kinderboek. Ze zijn druk en aanwezig maar geven het boek echt een heel gave monsterlijke sfeer. De illustraties zijn zowel groot als klein, juist deze afwisseling is heel tof gedaan. Ook met de tekst hebben ze heel leuk gespeeld, dik gedrukt, groot, schuin, grappige lettertypes, absoluut pluspunten voor de stoere en gave vormgeving.

“De monsterdokter” is ook prima voor te lezen en als voorlezer kun je je heerlijk laten gaan met verschillende stemmetjes. Met dit boek zitten kinderen met open mond naar je te luisteren en liggen ze regelmatig in een deuk van het lachen. Vooral de grappige namen en Piet Snot zorgde hier regelmatig voor grinniken en giechelen. Kortom, kom maar op met het tweede deel over Appie en de monsterdokter! Wij kunnen niet wachten!

Reacties op: Een monsterlijk grappig kinderboek!

De monsterdokter - John Kelly