In Hartendal ligt een bijzonder plein, met daarop een eigenaardig huis: het vervloekte Torenhuis Er wordt gefluisterd dat de dikke muren moeten voorkomen dat een groot Kwaad zal ontsnappen. Zes zware sloten moeten de deur voorgoed gesloten houden. Sophie, Doortje, Jerry en Rick geloven niets van de verhalen die rondgaan en kunnen niet wachten om het Torenhuis binnen te gaan. In hun zoektocht naar de sleutels van de zes sloten komen ze achter de waarheid die de ouderen van het plein zo wanhopig proberen te verbergen. Dan begint het langzaam duidelijk te worden… Er huist wel degelijk iets heel gevaarlijks in het Torenhuis. Zullen de vrienden sterk genoeg zijn om het te verslaan? Of zijn ze al te laat en is het Klavertjesplein reddeloos verloren?

Deze prachtige hardcover met stofomslag en luxe leeslintje, aangevuld met een mysterieuze en spannende synopsis op de achterflap zet meteen al hoge verwachtingen neer. Als je vervolgens het boek openslaat en de gave schutbladen ziet en de kaders om elk hoofdstuk ben je eigenlijk al verkocht. Als klap op de vuurpijl krijg je ook nog een aantal grote zwart/wit illustraties, echt plus punten voor de vormgeven van dit boek. Maar dan nu het verhaal, is dat net zo mooi en goed als dat dit boek eruitziet?

“Het geheim van het klavertjesplein” begint direct spannend, dit zorgt ervoor dat je ook gelijk midden in het verhaal zit. Vanaf de eerst pagina weet Michael Reefs je nieuwsgierig te maken en ook te houden. Wat speelt zich af in het torenhuis? Wie of wat leeft daar? En wat is toch het geheim van het klavertjesplein? Je hebt ontzettend veel vragen en daarom laat dit verhaal je ook niet meer los tot het uit is, stoppen met lezen is gewoon geen optie. Je moet weten hoe dit avontuur af gaat lopen.

Je leest het verhaal vanuit de hoofdpersonages: Doortje, Rick, Jerry en Sophie. De hoofdstukken beginnen met een illustraties van het personage waaruit je dat betreffende hoofdstuk leest, super origineel en tof. Je leest gedurende het verhaal wat deze kinderen denken en voelen en zo kun je je nog veel beter inleven in hun personages. Je waant je tijdens het lezen echt in Hartendal, daar waar niets is wat het lijkt. Deze vier kinderen zijn stoer en moedig en leren om op elkaar te vertrouwen en om samen te werken. Het is absoluut een zenuwslopend, soms zelf eng en griezelig avontuur. Je kunt voordat je begint met lezen dus al op het puntje van je stoel gaan zitten, want dit verhaal wordt gegarandeerd MEGA spannend! Durf jij het nu nog aan om “het geheim van het klavertjesplein” te lezen?

De schrijfstijl van Michael Reeft is spannend, avontuurlijk, mysterieus, maar ook meeslepend en vlot. Het verhaal is op geen enkel ogenblik saai, er zijn steeds weer gebeurtenissen en situaties die ervoor zorgen dat je door wilt blijven lezen. Knap hoe de auteur je zo mee weet te slepen een verhaal in. Elke hoofdstuk dat je leest geeft je weer wat meer informatie en zo beginnen op een geven moment de puzzelstukjes in elkaar te vallen. Ook al denk je te weten hoe dit verhaal af gaat lopen, geloof mij het blijft onvoorspelbaar en er zitten zeker nog genoeg verrassende wendingen in. Onthoud maar goed: Niks is wat het lijkt of toch wel? Ik zeg niks, als je het wilt weten, zul je dit verhaal toch echt zelf moeten gaan lezen. “Het geheim van het klavertjesplein” zal kinderen vanaf tien jaar heel veel leesplezier brengen, MAAR je moet wel tegen een paar griezelige monsters kunnen!

Reacties op: Een spannend avontuur dat je tot het einde in zijn greep weet te houden!

Het geheim van het Klavertjesplein - Michael Reefs