Hazel is spontaan, extravert en soms wat onhandig. Josh is met zijn rustige, introverte en rationele karakter compleet het tegenovergestelde. Het klikt heel goed tussen de twee tegenpolen, en daar schrikken ze zelf ook een beetje van. Ze halen alles uit de kast om elkaar aan anderen te koppelen en organiseren de ene blind date na de andere. Want meer dan best friends forever zullen Josh en Hazel nooit worden, toch?

Het begin van “ik durf je niet te zeggen” is meteen ontzettend grappig, precies zoals je een boek wilt beginnen, meteen met een lach op je gezicht. Het verhaal weet je eigenlijk meteen vanaf deze proloog in zijn greep te houden. Je wilt gewoon doorlezen en eigenlijk is vanaf dit punt het boek al niet meer aan de kant te leggen. Christina Lauren, ook wel het schrijversduo Christina Hobbs en Lauren Billings zetten met dit vierde standalone verhaal weer een heerlijk en ultiem feelgood verhaal neer.

Het verhaal is geschreven vanuit het perspectief van Hazel en Josh. De hoofdstukken zijn om en om verdeeld. Je leest gedurende het verhaal wat beide personages denken en voelen en daardoor kun je je extra goed inleven. Hazel is een uniek personage, ze is vrolijk, impulsief (ze flapt alles eruit), chaotisch, grappig en ik kan nog wel even doorgaan, laten we het erop houden dat je haar in je hart sluit. Josh is daarin tegen rustig en serieus. Deze twee hoofdpersonage zijn eigenlijk als water en vuur, compleet het tegenovergestelde, maar de klik en chemie die ze hebben is fantastisch. Deze auteurs weten de personages altijd erg echt en realistisch neer te zetten.

De schrijfstijl van Christina Laurens is altijd heel erg vlot, luchtig, vol met romantiek en er zit altijd ergens een extra laag verstopt wat het verhaal wat meer diepgang geeft. Het verhaal draait vooral om de vriendschap tussen Hazel en Josh, maar eigenlijk is het wel duidelijk dat deze twee mensen bij elkaar horen. Of ze ook echt bij elkaar komen en blijven? Dan zul je “ik durf je niet te zeggen” toch echt zelf moeten gaan lezen, want ik zeg niks! Ik kan je wel vertellen: eenmaal een boek van dit schrijversduo gelezen, dan ben je verkocht en wil je ze allemaal lezen!

Eerder verschenen van Christina Lauren al de standalone boeken: “ik weet niet of ik van je houd”, “ik ben je niet vergeten” en “ik wil niet voor je vallen”.

Reacties op: Weer een heerlijk feelgood verhaal!!

Ik durf je niet te zeggen - Christina Lauren