Mooi vervolg op Parel en Tij

Het Boekenbijtje 12 februari 2024
Sterren en Sirenen is het vervolg op Parel en Tij. Riv leert meer over haar ouders en wil de waarheid boven water krijgen. Hierbij wordt ze tegengewerkt door een sirene, Mauxo. Riv gaat van de ene mysterie naar de andere en daarbij is ook niet iedereen wie hij zegt dat hij of zij is.

Ik heb Parel en Tij van tevoren nog even een keer gelezen. Vooral om de belangrijkste personages weer op mijn netvlies te hebben. Dit was wel fijn , maar denk ik niet perse nodig, vooral omdat Anniek op haar account art van de personages heeft,met een korte omschrijving.

Sterren en Sirenen sluit perfect aan op Parel en Tij. Riv, Thijs, Sienna en Mark zijn weer van de partij. Ook nieuwe personages komen aan bod. Estellre, een superster op verschillende schaats onderdelen bijvoorbeeld. Ook Neeltje een selkie ( en haar broer Pieter en zus Eko, echt heerlijk deze namen) speelt een rol in dit deel.

De hoofdpersonages worden in dit deel nog meer uitgediept en vooral Thijs zie je groeien. Mauxo heeft dit deel een belangrijke rol. Het grootste deel wordt geschreven vanuit de perspectief van Riv of van Mauxo. Dat laatste zorgt ervoor dat ook Mauxo niet alleen een sirene is,maar ook een personage met gevoel en onzekerheden.

Het verhaal is weer goed uitgedacht en speelt zich deels in Rotterdam en deels onder water af. Sterren en Sirenen is een verhaal vol afwisseling, plottwist en spanning. Door de vlotte schrijfstijl is Sterren en Sirenen een aanrader voot iedereen, die van Fantasy, zeemeerminnen en andere onderwater wezens houden.

Meer recensies van Het Boekenbijtje