Een spannende pageturner

Inge Mulders 24 november 2021
Als lid van de leesclub Uitgespeeld van Vrouwenthrillers las ik Uitgespeeld van Inge Spaan, uitgegeven via Letterrijn.

Cover
De cover zou de indruk kunnen wekken dat het hier om een vakantietrip gaat, maar niets is minder waar. De cover laat een scene in een scene in een auto zien, waarbij een vrouwenhand de weg wijst aan de hand van een kaart. Je ziet geen duidelijke personen of locatie, maar het wekt wel de indruk dat men onderweg is naar iets. Dit komt zeker overeen met het verhaal. Deze scene komt aan het eind van het boek voor.

Achterflap
Als Laura’s vader plotseling overlijdt, is het haar taak kleding uit te zoeken die hij in zijn kist zal dragen. Daarbij doet ze een ontdekking die ze liever niet had gedaan. Wat heeft hij te maken met de verdwijningszaak die volop in het nieuws is? Voor het oudere echtpaar dat van de aardbodem lijkt verdwenen, wordt het ergste gevreesd. Het blijkt om de ouders van Laura’s vroegere klasgenoot Rogier te gaan en Laura zoekt contact met de herrieschopper van twintig jaar geleden.
Laura’s collega Leendert besteedt een groot deel van zijn vrije tijd aan spelletjes in de digitale wereld. Zijn favoriete, recent ontdekte spel Klopjacht lijkt erg waarheidsgetrouw. Kan Leendert iets voor Laura betekenen in haar zoektocht naar de waarheid en kunnen ze samen een dramatische afloop voorkomen?

De tekst komt overeen met hetgeen in het boek gebeurd.

Auteur
Inge Spaan (1980) werkt sinds de afronding van haar studie accountancy in de beroepsgroep die door velen als één van de saaiste wordt gezien. Gelukkig kan ze haar creativiteit kwijt in het schrijven van boeken en verhalen. Haar debuut Oververhit is hiervan het resultaat. Inge is geboren en woonachtig in de Achterhoek.

Mening lezer
Als je op zoek bent naar een boek welke spannend is en makkelijk te lezen, is Uitgespeeld zeker een aanrader. Inge Spaan schrijft lekker vlot en naar het einde toe erg spannend. Ik heb het boek in één ruk uitgelezen. De korte hoofdstukken maken het boek ook makkelijk te lezen. Persoonlijk vind ik het erg leuk dat er verschillende verhaallijnen tot elkaar komen. Daarnaast is het ook realistisch geschreven; de situaties zouden ook in het echte leven voor kunnen komen. Mede door de perspectiefwisselingen per hoofdstuk wordt er een goede spanning in het verhaal opgebouwd. De personages in het verhaal zijn naar mijn mening voldoende uitgewerkt. Met name voor Leendert kreeg ik steeds meer sympathie gedurende het verloop van het verhaal; hij ontwikkelde zich voor mij van ICT-nerd naar goede sympathieke vriend.
Ik zie nog wel gebeuren dat er een vervolg van Laura & Leendert komt. Ik ben heel erg benieuwd naar hoe deze relatie zich eventueel verder zou kunnen ontwikkelen.

Meer recensies van Inge Mulders