Persoonlijke groei met de knuffelmarokkaan

Inge 22 november 2021
Persoonlijke groei met de #knuffelmarokkaan

Toen ik dit boek voorbij zag komen met de vraag wie het wilde pre readen, werd ik aangetrokken door de cover.
De kleuren spatten er vanaf. Ali B vind ik wel een leuke vent dus was wel benieuwd wat hij te vertellen had. En iets te vertellen heeft hij zeker.
De meeste mensen kennen hem als trapper of jurylid van The Voice of theatermaker. Maar hij heeft dus ook echt een interessant verhaal. In dit boek is hij eerlijk over zijn leven en de fouten die hij heeft gemaakt. De 12 lessen die hij in zijn leven toepast zijn makkelijk en duidelijk uitgelegd. Een ieder kan er wel iets uit halen denk ik. Ik was verbaast te lezen hoe hij zich heeft ontwikkelt. Ook dat hij mediteert had ik niet verwacht. Het boek is makkelijk leesbaar en zeer toegankelijk voor iedereen jong en oud. Mede door de vrolijke kleuren en het gebruik daarvan en zijn manier van schrijven. Je hoort het hem gewoon zeggen. Want natuurlijk wel vaker is met bekende personen. Ik heb erg moeten lachen om bijvoorbeeld zijn moeder.
De stukken met Will Smith waren ook leuk. Will Smith is ook een echte inspiratiebron van me. Zijn boek wil ik ook nog lezen. De stukken over Covey waren herkenbaar daar ik op een school hebt gewerkt waar ze zijn visie nastreven. Erg leuk om te lezen hoe hij deze man heeft leren kennen.
Bonus zijn ook de filmpjes die je kan zien mbv de QR-code.
Zeker een aanrader.

Tijd om te groeien. Let’s go!

Meer recensies van Inge