Verassend

12 september 2020
Met haar nieuwste roman Zwaluw zomer slaat Erica James een geheel nieuwe weg in.
De auteur die bekend is om haar romantische fictie heeft dit in haar boek tot een minimum beperkt.
De rode draad in deze roman is hoe ga je om met veranderingen biedt dit een nieuwe toekomst of blijf je vasthouden aan het verleden.

Drie bevriende echtparen brengen al jaren hun vakantie door op Linston End een idyllisch woning op het Engelse platteland in de loop der tijd zijn er wat ergenissen ontstaan maar omwille van de vriendschap wordt hierover gezwegen.
Als Alaistair terug keert van zijn wereldreis die hij na het overlijden van zijn vrouw heeft gemaakt heeft hij een verassende mededeling voor zijn vrienden.
Niet heeft hij alleen een nieuwe geliefde ontmoet ook wil hij Linston End verkopen.
Hierdoor komt de jarenlange vriendschap op scherp te staan en komen alle geheimen en irritaties aan het licht en deze laten zich niet langer met de mantel der liefde bedekken.

In deze roman houdt de auteur de lezers een spiegel voor hoe ga je om met veranderingen sta je ervoor open of probeer je wanhopig vast te houden aan het verleden.

Minpunten vond ik de omschrijving van de Russische Valentina een vrouw op zoek naar een rijke man die haar luxueuze leven wil financieren.
Ook de personages van de drie volwassen kinderen van de echtparen vond ik weinig aan het verhaal toevoegen.

Ik heb het boek vier sterren gegeven omdat ik het van lef vind getuigen als je een compleet ander roman schrijft als gebruikelijk.

Meer recensies van