De Jaguar krijger

De Jaguar krijger

Boek 1

Kukulkans meesterplan

Auteur: Peter Varg

De Jaguar krijger is het spannende eerste boek in de trilogie Kukulkans Meesterplan, dat zich afspeelt in Chili ten tijde van de militaire dictatuur van generaal Pinochet. Peter Varg weeft heden en verleden moeiteloos samen tot een bijzondere en kleurrijke vertelling.

camper is haar debuut.

Wijze van lezen:

Recensie-exemplaar ontvangen van voor deelname aan FB Boekentoer o.l.v. Attie Dotinga in ruil voor mijn recensie.

Uitgeverij: Celtica Publishing

Genre: fantasty

Cover en flaptekst:

Een gevederd slangachtige draak lijkt zich met opgensperde bek te storten op een groep strijders. Op de achtergrond sneeuw bedekte bergen. Een nieuwsgierig wekkende cover.

Een intrigerende flaptekst.

Het verhaal:

Een super spannend en fenomenaal verteld verhaal met een decor in de Andes gelegen in Chili. Huiveringwekkend, passioneel, rauw en intens.

Mooie tekst:

Zo weefde de Gevederde Slang met oneindig geduld de lotslijnen van jaguar en mens samen. Hij maakte van hen wapens die hij gebruikt in zijn strijd tegen Akash, de Waanzinnige God.

Mijn leesbeleving:

Voorin dit boek staat een persoonlijke boodschap van de auteur over waarom de mensen zijn zoals ze zijn en dat hij dit verhaal met bloed en tranen op papier heeft gekregen.

Ik vind dat echt terugkomen in het verhaal. Dit verhaal bevat een ongekende intensiteit die qua gevoelens nog veel dieper raakt als dat er tranen over je wangen lopen of als er bloed vloeit.

De door de auteur gehanteerde schrijfstijl is beeldend, magisch, diep wortelend in je ziel en lijf. Een unieke inkijk in de wereld van transformatie, vervlechting van verleden en heden, het verweven van lotslijnen, spirituisme en zoveel meer.

Continu was ik gefascineerd en las ik geboeid dit verhaal. Het smeet mij heen en weer van gitzwarte onheilspellende duisternis naar helder schijnende liefdevolle warmte van het licht. Nog nooit was ik in Chili maar door dit verhaal te lezen ben ik er geweest. Ik heb zoveel geleerd, gezien en mogen ervaren.

Dit verhaal is fantasy maar de gebeurtenissen in dit verhaal daar geloof ik oprecht in. Ze zijn huiveringwekkend en zeer intens beschreven maar dan begrijp je des te meer dat er meer is tussen hemel en aarde en dat verleden en heden onlosmakelijk met elkaar vervlochten zijn. Via een eindeloze bloedlijn en lotsverbinding.

De opbouw volgt een vastomlijnd pad. Daardoor leer je de personages zeer goed kennen en worden ze ook als echte mensen. Die je als lezer hartgrondig kunt verafschuwen en weer anderen die je dierbaar worden en waarmee je je identificeert.

De personages maken een ontwikkeling door. Ze leren zichzelf en de ander op talloze manieren kennen. De dialoog blijft interessant van begin tot eind. De plot is onverwacht en daardoor des te mooier vind ik.

De epiloog vind ik perfect en vormt voor mij de opmaat naar deel 2. Dat boek wil ik ook dolgraag lezen en recenseren.

Mijn mening:

Ik geef 5 sterren.

Een prima en geloofwaardig opgebouwd verhaal. Dat je door de beeldende schrijfstijl levendig voor je ziet. Met goed uitgewerkte verhaallijnen en personages. Een verhaal die zijn weerga niet kent. Waarin je nog veel meer leert over de wereld van spiritualiteit, reïncarnatie, transformatie, paranormaliteit en een geheel andere cultuur en levenswijze als die je kent.

Het verhaal is filmisch. Het doet me denken aan de filmreeks One night at the museum waarin het verre verleden ook kleurrijk tot leven gewekt wordt en een ontmoeting heeft met het heden. Andere werelddelen en volkeren maar dit boek treft dezelfde sfeer en interesse. En zie ik ook als film voor mij.

Ik heb genoten. Peter Varg bedankt voor je talentvolle verhaal.

Meer recensies van JNKingmaPostmaBoekenpearls76