Fijne roman met een vleugje historie

Jufwillemijnopallstars 08 september 2019
Ik wist niet zo goed wat ik van dit boek moest verwachten, maar het heeft mij verrast. Beauchamps vertelt het tragische verhaal van Maarten. Nadat hij in Afrika is neergeschoten door terroristen (in zijn been), heeft hij het moeilijk om het gewone leven in Nederland weer op te pakken. Zijn vrouw snapt het eigenlijk niet zo goed, waarom Maarten niks gedaan krijgt. Interessant detail, de vrouw van Maarten is leerkracht én ze wonen in dezelfde woonplaats als ik.

Niet veel later doet Maarten een ontdekking en vertrekt zijn vrouw. Maarten’s moeder komt na een tijdje eens kijken hoe het met hem gaat. Dit lucht Maarten op, een schoon huis geeft toch weer moed. Hij besluit ook om naar een psycholoog te gaan, die hem kan helpen met zijn posttraumatische stress. Maarten vertrekt naar Straatsburg en komt daar terecht in een hotel waar hij Claire leert kennen. Claire helpt hem en hij helpt Claire.

Beauchamps is een fijne roman met een vleugje historie. Door enkele sprongen terug in de tijd, leer je Lily kennen. Maarten en Claire ontdekken haar verhaal. Beauchamps leest makkelijk weg, de karakters leer je precies genoeg kennen. Sommige mensen blijven een mysterie, gelukkig blijft er genoeg over om zelf in te vullen. Beauchamps heeft van mij vier sterren gekregen.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars