Vergeet de meisjes inderdaad maar snel

24 september 2017
Eerst even een klein woordje over de cover: Geel met zwarte opdruk, Het is een boek dat mij wat dat betreft niet direct aansprak.
Vergeet de meisjes gaat over de liefde tussen twee vriendinnen. Iris en Kay.
De Amerikaanse journalist Fields gaat, gestuurd door zijn hoofdredacteur naar Voorhorst om Iris te te interviewen.
Daar krijgt hij een grote belangstelling voor de relatie tussen Kay en de manier waarop Kay haar zieke vriendin verzorgt .In het kleine dorpje in Friesland zijn de meisjes aan elkaar overgeleverd.
Kay is erg beschermend tegenover Iris, ze laat niemand bij Iris toe.
Iris is een obsessie voor Kay, De scheiding tussen liefde en obsessie kan erg dun zijn..
Op zich is het een goed verhaal wat de auteur geschreven heeft, maar het heeft mij niet bezig kunnen houden, het is een boek wat je eenmaal een dag weggelegd hebt eigenlijk weer opnieuw moet lezen, het is een verwarrend verhaal.
Meer dan twee sterren kan ik niet geven

Meer recensies van