Lezersrecensie

Een dolkomisch en makkelijk te lezen avontuur

LindaS-V 10 juni 2024
Deel 2 van Dwars & Co is minstens net zo leuk als deel 1. Het verhaal gaat in een lekkere vaart, vol grappen en grollen naar een grappig einde. Net als deel 1 is dit echt een kinderavontuur. De kinderen in mijn klas en mijn eigen kids smullen ervan! Het is echt hun humor. Heerlijk over the top met streken en oplossingen die helemaal passen in een kinderwereld.
Zo zijn er meer boeken, maar die hebben vaak helemaal geen verhaal. Dwars & Co heeft dat wel. In deel 1 zijn de boodschappen dat pesten niet mag en dat je iemand niet moet bekijken met vooroordelen. In deel 2 is de boodschap dat je fouten mag maken (en hele grote fouten…in de categorie supersonischtastische blunders!) én dat goed en slecht allebei bestaat.
Het zijn echte levenswijsheden, maar op een manier die past bij de leefwereld van kinderen. Dwars & Co en de rampenregen is ook nog eens heel makkelijk te lezen. Net als deel 1 (dat staat op de Makkelijk Lezen Lijst!) is dit écht een boek voor alle kinderen. Voor de vaardige lezers, voor de boekenwurmen, voor kinderen die lezen nog niet leuk vinden en voor kinderen die lezen gewoon moeilijk vinden.
Rico Hop en Bas Schel hebben ook met deel 2 een boek gemaakt waar juffen, meesters, papa’s, mama’s, opa’s, oma’s en vooral kinderen heel blij van worden. Met dit boek wordt lezen leuk! En als je lezen leuk vindt, word je er ook beter in. Bedankt Rico en Bas!
Enne… deel 3 komt ook toch? Mijn klas en ik kunnen niet wachten, want deel 2 heeft net als deel 1 maar één nadeel: je hebt het veel te snel uit omdat het zo heerlijk makkelijk leest en zo superleuk is.

Gesponsord