Luchtige roman met een vleug spanning

Voor de Hebban-leesclub mocht ik dit boek lezen. Ik verheugde me enorm op. Zoals eigenlijk altijd, gek op lezen als ik ben.
Ik vond het boek met de diverse personages wat ouderwets aandoen. Deze term werd niet gedeeld door de meeste van mijn leesclub-genoten. Ik vind het lastig om het beter te omschrijven. Ik vond sommige personages iets teveel “aangezet”. Dat maakte het voor mij wat ongeloofwaardig, vond het ook meisjesachtig taalgebruik soms.

De verhaallijn was leuk. 5 jonge vrouwen die om diverse redenen in dit huis aan de Vecht aan het werk raken. Hun leven volg je individueel, alsmede tijdens hun werk in het huis. Er werd ingegaan op hedendaagse thema’s, dat is mooi gedaan.

Het is door 2 zussen geschreven, dat vind ik een leuk extra gegeven in dit boek.

Ik geef dit boek 3 sterren. Maar misschien komt dat omdat het genre uiteindelijk niet helemaal mijn ding is. Het genre feelgood spreekt mij aan, echter in dit geval vond ik het iets té. Wellicht is “streekroman” een betere omschrijving, dit alles uiteraard vanuit mijn optiek.

Meer recensies van Marianne Coffeng-Pisa