Als Uwe plotseling uit haar leven is verdwenen kan Anouck hem maar niet vergeten. Ze besluit dat ze niet zal rusten voordat ze hem voor zich gewonnen heeft. Ze komt erachter waar Uwe woont, dat hij getrouwd is en twee kinderen heeft. Anouck schrijft zich in als au-pair in die regio en toevallig komt ze in het gezin van Uwe terecht. Haar enige doel is om Tanya, de vrouw van Uwe, uit de weg te ruimen en Uwe weer voor zich te winnen.

Als Anouck samen met het dochtertje van Uwe, Feline, wordt ontvoerd, dan worden de rollen omgedraaid. Als Anouck en Feline vrijkomen en Tanya slachtoffer is geworden van bruut geweld, dan lijkt Anouck gewonnen te hebben. Haar nieuwe leven samen met Uwe kan beginnen en ze is dolgelukkig. Dat geluk is maar voor even, want niets is wat het lijkt. Uwe blijkt niet de man te zijn die Anouck dacht dat hij zou zijn en als ze dan ook nog eens berichten krijgen van betrapt@hotmail.com belandt ze in een grote nachtmerrie.

De schrijfstijl van het boek is vlot en meeslepend. Wat dat aan gaat een prettig boek om te lezen en ben je benieuwd naar wat er komen gaat en hoe het zal aflopen. Een spannend boek wat je in een ruk wilt uitlezen. Toch is het boek ook enigszins voorspelbaar. Er zijn een aantal draadjes die met toevalligheden aan elkaar zijn geknoopt, waardoor het soms zo toevallig is dat het voorspelbaar is. Daarnaast hebben de hoofdpersonen heel veel haatgevoelens naar elkaar, zo erg dat ze elkaar uit de weg willen ruimen. Waar die haatgevoelens vandaan komen is mij niet helemaal duidelijk, waardoor de realiteit een beetje uit het oog verloren wordt. En ja, in een thriller gebeuren natuurlijk afschuwelijke dingen, maar sommige dingen zijn wel echt afschuwelijk. En het seksgehalte mag wat mij betreft ook wel iets minder.

Kortom: ik sta er dus een met beetje dubbel gevoel in.

Reacties op: Met een dubbel gevoel

Waterval - Annemarie Snels