begin er niet aan

07 augustus 2020
Ik ben een groot liefhebber van Jeanne D’Arc. Alles dat ik over haar tegenkom, lees ik met veel plezier en interesse. Alles behalve dit boek. Het stoort me niet dat de schrijfster Jehanne neerzet als iemand met een opvliegend temperament of dat haar vader een grote bruut is. Het stoort me wel dat er de ene na de andere geschiedkundige onnauwkeurigheid voorbij komt. Ik ben geen geschiedkundige, maar deze vallen gewoon onwijs op. De persoon die dit boek heeft geschreven heeft oppervlakkig onderzoek gedaan en aan de hand daarvan besloten dat ze wel een boek kan schrijven... tja zo werkt het natuurlijk niet. Een boek is fantasie, maar als je een dergelijk verhaal wil schrijven, zorg dan dat de rest klopt. Dit was een verschrikking en ik heb het boek dan ook weer lekker weggelegd. Not worth my time and effort.

Meer recensies van