Een top debuut

Moon Kager 13 oktober 2020
De in de achterhoek wonende accountant kan haar creativiteit helemaal uit in haar schrijfsels. Oververhit is haar debuut, en daaruit blijkt wel dat Inge Spaan een zeer interessante creativiteit bezit. Een debuut waar je u tegen zegt.
De jonge Jolijn krijgt het in Oververhit pittig voor haar kiezen, Spaan zet een krachtige, gedreven en ook wel een beetje naïeve hoofdpersonage neer, waar je als lezer meteen wel een klik mee hebt. De spanning weet Spaan op een vlotte en ongrijpbare manier op te bouwen, je vertrouwen in de vele karakters in Oververhit wordt danig op de proef gesteld, en bij vele krijg je meteen al een kleine rilling over je rug.
Niemand lijkt te vertrouwen
Niemand lijkt te vertrouwen en ieder heeft zo zijn eigen verborgen agenda in deze debuutthriller. Interessant voor de lezer want door de vlotte schrijfstijl blijf je lezen, er hangt een heerlijke leesflow in dit boek. De trekkende kracht van het niet weten wie te vertrouwen is en de prettige opbouw van Spaan maken dit boek tot een #pageturner.
Inge Spaan weet je menigmaal op het verkeerde been te zetten en zeker naarmate de plot in zicht komt raak je in twijfel en vertrouw je zelfs niemand meer. Een heerlijke ongrijpbare thriller welke prima in je vakantie koffer past. De prettige schrijfstijl zorgen ervoor dat dit ideaal vakantie voer is, voldoende spanning om helemaal het boek ingezogen te worden maar met een vlotte pen welke ervoor zorgt dat het je op enig moment gerust afgeleid kan worden zonder dat je de clou kwijtraakt. Een hele fijne kennismaking met een thrillerdebutant waar ik zeker nog meer van lezen wil.
Inge Spaan zet een debuut neer waar ze trots op mag zijn, ze weet een goede sfeerbeschrijving neer te zetten en met haar gedegen spanningsboog heeft ze mij van begin tot het einde in haar macht gehad. Deze Pageturner is voor elke Thriller fan een Mustread..
Wees gewaarschuwd…Vertrouwen doe je niemand meer….

Meer recensies van Moon Kager