zalige Fantasy

In dit kort verhaal maken we kennis met Yan uit het land Darvasi. Ooit geboren in vrijheid maar nu slaaf samen met zijn familie op de plantage van de wreedaardige meester Rooijbosch en zijn zeer sadistische broer. Om zichzelf, zijn moeder, zijn zus en zijn broers te beschermen en te bevrijden gaat hij op zoek naar de Sahandran om zo een echte Ath’Vacii te worden. Door toe te treden tot de Sahandran zal hij tijdens de inwijding transformeren van mens tot monster. Een monster sterk genoeg om wraak te kunnen nemen op hen die hem en zijn familie zo wreed behandeld hebben. Wanneer het eindelijk zo ver is en hij oog in oog staat met de Ath’Vacii slaat de twijfel toe, maar de deur om terug te keren is op slot en er is geen weg terug. Is dit hetgene dat Yan voor ogen had? Zorgt het monster met een hart zo zwart voor de redding? Of is dit nog maar de start van een nog gruwelijkere toekomst? Het is in ieder geval de geboorte van Jean Darvas Collignon.

Sophia heeft een spannende en ook duistere manier van schrijven waardoor het verhaal helemaal tot leven komt. Doordat ik de reeks Bloedwetten niet kende moest ik even wennen aan alle namen maar ik ben door dit verhaal wel overtuigd dat Bloedwetten van Sophia zeker de moeite waard zullen zijn. De tweestrijd tussen goed en kwaad is voelbaar, ik hou van horror in verhalen en genoot van de toch wel expliciete scènes. De schrijfstijl van Sophia heeft in druk gemaakt op mij en smaakt naar meer. En door deze korte kennismaking kan ik mij volop storten op de volledige reeks.

Meer recensies van Nathalie M Melis