Warme feelgood met diepere laag

nathieleest 19 april 2024

In dit eerste deel van “Weidse Liefde” leren we de zakelijke Nora kennen. Zij woont hartje stad en komt naar het platteland van Twente om het huisje wat zij geërfd heeft van haar oma, te bekijken. Zij zal daar vier weken verblijven zodat zij het huisje goed kan opknappen en dan kan verkopen. Want het platteland is echt niets voor haar. Al gelijk bij aankomst ontmoet zij boer Abel. Hij is een vriendelijke man die haar graag wil helpen. Maar dat heeft Nora helemaal niet nodig. Zij is een zelfstandige vrouw die haar zaakjes prima voor elkaar heeft. Toch blijkt het opknappen van het huisje moeilijk dan verwacht. Als Abel nu eens een handje helpt en zij in ruil daarvoor op de boerderij komt helpen?

Deze prachtige feelgoodroman neemt je mee vanuit twee verschillende perspectieven. Aan de ene kant hebben we Nora, een stadse vrouw die volledig gefocust is op haar werk en vastberaden is om geen man in haar leven toe te laten. Aan de andere kant hebben we Abel, een vriendelijke boer die vol optimisme het boerenleven omarmt en een diepe liefde koestert voor zijn land.
Ondanks hun uiteenlopende ideeën over de toekomst, ontstaat het idee om een vakantieliefde aan te gaan. Terwijl Nora in Twente is, besluiten ze van elkaars gezelschap te genieten, wetende dat ze na haar vertrek weer hun eigen weg zullen gaan.

Beide personages worden met levendigheid en diepte geschetst door de pen van Pots. Gaandeweg komen ze steeds meer tot leven en ontdek je dat ze allebei een heftig verleden met zich meedragen, wat hen heeft gevormd tot wie ze zijn. Liefde en vergeving spelen een belangrijke rol bij het nemen van uiteindelijke beslissingen en het vinden van geluk.

Meer recensies van nathieleest