Eerlijk, oprecht en heel realistisch

Lonneke van Engelen deelt in dit debuut haar eigen verhaal. Het is eerlijk, oprecht en heel realistisch geschreven.
Het boek begint met een goede dosis humor en sarcasme. Het is heerlijk om te lezen en je herkent je in de opvattingen van vrouw tot man. Het verhaalt ontwikkelt zich echter snel. Van huwelijk, affaires naar nieuwe liefde.

Het verhaal leest vlot en is makkelijk te lezen. Ik ging op in het verhaal en op sommige momenten is het net alsof je je in een soap bevindt. Totdat ik me realiseerde dat het over het échte leven gaat.
Lonneke schrijft eerlijk en oprecht. Het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Als lezer leefde ik intens mee. Ik ben en blijf nieuwsgierig naar de ontwikkelingen. Hoe loopt het af? Welke gevoelens komen er allemaal bij kijken? Vindt ze haar geluk?

Je krijgt een intiem kijkje in het leven van de schrijfster en daardoor geeft het mij het gevoel dat ik Lonneke beter heb leren kennen. Ik ben benieuwd naar meer. Hoe gaat het verder? Maar ook, hoe gaat het nu met Lonneke, Meneer en haar kinderen?

"Maar ik wil geen lust. Ik wil gewoon iemand die mij ziet. Zoals ik echt ben. Iemand die blij wordt van de dingen die ik leuk vind. Zoals samen genieten, van fruits de mer of zo. Ik realiseer me nu pas hoe erg ik dat mis.
De aandacht, met zijn tweeën genieten van kleine dingen."

Meer recensies van Nina (Lovingreader)