Goed begin maar ongeloofwaardig einde

Patricia van der Broek 15 september 2020 Auteur
Luitenant Benoit houdt tijdens een verkeerscontrole een slingerende Peugeot aan. In de auto een vrouw en een meisje dat aangeeft dat de vrouw haar moeder niet is. De vrouw raakt in paniek en gaat er op hoge snelheid vandoor. Uiteindelijk crasht de vrouw. Het meisjewordt naar het ziekenhuis gebracht. Dit is de opmaat van het verhaal.
Na dit spannende begin zakt het verhaal wat spanning betreft in.
Omdat een verminkte man wordt gevonden worden experts ingeroepen. Benoit die hogerop wil komen, grijpt zijn kans en leert, ondanks zijn onervarenheid, veel bij. Dan worden nog meer vermoorde mannen gevonden. Uiteindelijk wordt duidelijk dat het klooster en zijn bewoners, een sleutelrol spelen bij de reden van de mannenmoorden.
Sandrine Destombes schrijft met De kinderen van het klooster, een vlotte thriller waar ik toch niet helemaal op het puntje van mijn stoel kwam te zitten. Het bleef allemaal wat braaf (ondanks de moorden) en het idee waar haar boek op leunt, vond ik ronduit ongeloofwaardig. Ik had de personages meer uitgediept willen zien, of in ieder geval wat meer ontwikkeling. Helaas. Op de schrijfstijl heb ik niets aan te merken. Die is prima. Het boek leest vlot en dat komt mede door de korte hoofdstukken.

Meer recensies van Patricia van der Broek