Een heel leuk boekje waar men (samen met) de kleintjes op zoek moet gaan naar de Kerstman.
Op hun zoektocht komen ze achtereenvolgens ook nog een ijsbeer, een sneeuwman en een Kerstelfje tegen … allen verscholen achter flapjes van heel zacht vilt.
Uiteindelijk vinden we achter een vilten kerstboom de Kerstman terug.
Op de laatste pagina’s moeten we dan samen met de ijsbeer, het rendier, het Kerstelfje, de sneeuwman en de Kerstman op zoek naar het kindje. Wanneer het vilten huisje wordt weggedraaid krijgen we een spiegeltje te zien.
Als je dan heel goed in dit spiegeltje kijkt, zien we daar: … rarara!
Het boekje is een zoekboekje, maar ook een boekje waar op zoek moet worden gegaan.
Spelenderwijs maken de allerkleinsten kennis met de natuur: sneeuwschotsen, besneeuwde dennenbossen en dwarrelende sneeuw.
Daarnaast ontdekken ze ook dat de Kerstman zich met een slee verplaatst, getrokken door een rendier.
Ook de huiselijke kerstsfeer met een brandende haard, flikkerende kerstkaarsjes en een mooi versierde kerstboom met rond zijn stam pakjes werd niet vergeten en zal duidelijk herkenbaar zijn voor het kind.
Het boekje is een stevige vierkanten hardcoveruitgave met afgeronde hoeken. Het kleine aangepaste formaat is perfect voor de kleine handjes van de allerkleinsten.
Op elke dubbele pagina staat op de linkerzijde duidelijk aangegeven wat er moet gezocht worden. Op de rechterzijde, achter de stevige vilten flappen vinden we terug waar we naar op zoek zijn. Deze flappen zij tevens gesneden in het thema: zo is er een ijsberg, een dennenboom, een kerstboom en een huisje.
De illustraties zijn aantrekkelijk, herkenbaar en in mooie kleuren weergegeven. Werkelijk erg prachtige tekeningen met een klasse vormgeving.
Voor zijn eenvoud, zijn duidelijkheid, de vormgeving en de prachtige illustraties waardeer ik deze uitgave met 4 sterren.

Reacties op: Heel leuk doe- en zoekboekje.

Kerstman, waar ben je? - Ingela p. Arrhenius