Prachtig boek!

Raelyn Rebecca Layn 24 januari 2023
Mijn mening:

Ik vind de Blood and ash serie al helemaal geweldig en kon dan ook echt niet wachten om weer verder te lezen in deze wereld. Ik vind het nu ook vrij jammer dat het volgende deel van deze "combi serie" pas in april uitkomt in het Nederlands. Het is dat ik het niet leuk vind om midden in een serie van taal te wisselen met lezen, maar de neiging om het te doen is er.

Dit boek had mij ook al meteen te pakken en ik heb ook echt van bijna elke bladzijde genoten met lezen. Ik had meteen een band met verschillende personages en verafschuwde andere personages. Ook vond ik het ontzettend leuk om eens van een andere kant te zien hoe personages zijn die je al kent van 'de kroon van gouden beenderen'. Ik kreeg echt nieuwe inzichten en snap van sommige dingen nu beter hoe het daar ook in elkaar zit. Ook al zit ik ook nog wel met wat vragen (maar volgens mij weet ik wel een paar antwoorden als ik weer ga terugbladeren in de eerste drie delen van de Blood and ash serie).

De eerste tijd in het godenrijk ontmoette je veel personages en ik had soms wat moeite met even schakelen wie nou precies wie was. En ook op het einde was ik eigenlijk alweer vergeten welke goden nou op bezoek kwamen (Geen spoilers: als je het hebt gelezen, weet je het). Dit omdat ze in het begin wel belangrijk waren, maar in het middenstuk vergeten werden. Dit vond ik ergens wel jammer, omdat het een vrij groot deel van het plot wel was voor mijn gevoel. Al waren de dingen die ik wat minder vond echt hele kleine dingetjes en miste ik geen grote dingen.

Ik vond de baby draecken ook echt zo leuk om over te lezen. Persoonlijk vond ik ze een top toevoeging aan het verhaal. Ze maakten sommige scènes net wat luchtiger en brachten tussendoor ook even een lach op je gezicht. Ze waren een goede opvulling tussen de heftigere scènes in.

Het einde vond ik echt verschrikkelijk, niet omdat het slecht was, maar omdat ik niet meteen door kan lezen. Nu heb ik wel enigszins een vermoeden wat er gaat gebeuren, want dat wordt in de andere serie wel lichtelijk duidelijk. Maar de weg ernaartoe en wat er onderweg gebeurt waardoor dingen zijn zoals ze in de toekomst zijn, zijn nog een grote verrassing. Ik kan echt niet wachten om weer verder te lezen en hoewel het boek meer dan 600 pagina's had, voelde het niet zo dik. Ik vloog echt veel te snel door het verhaal heen.

Dus nu is het wachten op april zodat ik verder kan lezen met deel 4 van Blood and ash. Om daarna weer even te wachten en te kunnen terugkeren naar deze personages, die ik ook echt al in mijn hart heb gesloten.

{Lees mijn volledige recensie nu op mijn blog: https://www.raelynlayn.nl/reviews-recensies/recensies/1162707_schaduw-in-het-vuur}

Meer recensies van Raelyn Rebecca Layn