Eenzijdig belichte ervaring van dochter en de relatie met haar vader

Renske S 17 juli 2019
We mochten onlangs dit boek pre-readen met mijn leesclub. Dat is wel altijd leuk om te mogen doen. Dit boek viel echter niet erg in de smaak bij de groep.

De schrijfstijl is wel prettig en de hoofdstukken zijn goed van omvang. Het schiet heen en weer in de tijd. Het verhaal spreekt me niet aan vanwege de vreemde meelijwekkende ervaringen van de hoofdpersoon. In India lijkt ze zelfs even onder invloed van iets.

Verschillende hoofdstukken gaan over fases in haar jeugd. De dochter is een kind van gescheiden ouders. Haar vader is homo en bezeten van een goeroe uit India, zijn opvoeding is vreemd en beperkt. Ik vind sommige ervaringen ronduit triest voor het kind. Andere hoofdstukken gaan over de reis door India met haar vader en zijn vriend Bimal. Het boek eindigt met een fase vele jaren later.

Wat ik jammer vind is dat het verhaal eenzijdig wordt belicht. Je leest alleen de ervaring en mening van de dochter en nooit die van haar moeder, haar vader, of Bimal terwijl je daar dan nieuwsgierig naar kan zijn.

Meer recensies van Renske S