In het reine

Roosje 28 maart 2020
‘In het reine’, geschreven door de Agnès Martin-Lugand, een Franse romanschrijfster. Voordat zij begon met schrijven was ze 6 jaar werkzaam als klinisch psycholoog. En intussen heeft ze al 7 succesvolle romans de wereld in geholpen.
Reine heeft het prima naar haar als alleenstaande moeder van haar zoon Noé. Maar ze draagt een groot geheim met zich mee. En daardoor is ze bang dat haar zoon misschien bij haar weggaat. Maar ja, daar zijn geheimen voor: om uit te komen. Maar mede door de erg beschermende rol voor haar zoon die Reine zich heeft toebedeeld, wordt alles moeilijker dan gewenst. En uiteindelijk viel het achteraf wel mee met de reacties van de personages.
De auteur vertelt het verhaal op een duidelijke en soms voor mij iets te sentimentele en uitgebreide wijze. Ook wordt soms ellenlang herhaaldelijk over gevoelens en spijt doorverteld. Dat had van mij ietsje korter gemogen. En zoals het hoort in romans: eind goed, al goed.
Het boek krijgt van mij 3 sterren.

Meer recensies van Roosje