Spannende serie met meerwaarde

07 april 2021
Ik ben wat laat wat de boeken van Eekhaut betreft, maar deze SF-reeks heeft me helemaal in haar greep. Ze speelt zich af in een verre toekomst, maar de personages en de decors zijn dan weer niet zo vreemd of ver van ons bed dat lezers daar moeite mee zouden hebben. Eekhaut schrijft al lang, en hij schrijft ook de meest uiteenlopende genres (te oordelen aan zijn Wikipedia pagina), maar hij heeft duidelijk veel plezier bij het schrijven van deze boeken. dat plezier straal af op de lezers. Nu is het uitkijken voor het volgende deel, maar iets zegt me dat het niet het laatste zal zijn. Samen met de Enigma-serie vormt het een geheel, waarschijnlijk nu al een van de belangrijkste SF-series die recent in het Nederlands zijn geschreven.