Thomas Olde Heuvelt brak in 2016 wereldwijd door met zijn ijzersterke thriller Hex. Na lang wachten verscheen hierna Echo, een verhaal waar al zijn fans vol verwachting naar uitkeken.

Nick Grevers beklimt met zijn klimmaatje Augustin de nogal onbekende berg de Maudit, in de Zwitserse Alpen. De klim verloopt niet zoals verwacht en even later is Augustin dood en Nicks gezicht ernstig verminkt. Tijdens de revalidatie wordt duidelijk dat uiterlijke verminking niet het enige is dat Nick aan de tocht overgehouden heeft. Samen met zijn Amerikaanse partner Sam probeert hij te ontdekken wat er precies aan de hand is en nog belangrijker: of Nick nog te redden is…

Met het bloedstollende proloog weet Olde Heuvelt vanaf de allereerste zin een sfeer te introduceren die het hele verhaal aanwezig blijft: “Julia ziet de mensen in het trapgat als ze ‘s nachts moet plassen.” De lezer wordt onmiddellijk in het verhaal gezogen en op de achtergrond blijft continu de onheilspellende sfeer voelbaar, waardoor het onmogelijk is om het boek nog weg te leggen.
Ook de personages zijn aangenaam uitgewerkt. Door middel van flashbacks word je meegenomen in de gedachten van de hoofdpersonen en komt het jeugdtrauma van Sam Avery, Nicks partner, meer tot leven. Wat betreft het taalgebruik moet je het als lezer niet erg vinden dat er wat Engels doorheen komt. Sam gebruikt af en toe woorden als whatever, like en say what, die passen bij zijn karakter, maar in het begin even wennen zijn. Verder zijn de zinnen niet al te lang of ingewikkeld, waardoor het hele boek uit is voor je het door hebt.

Thomas Olde Heuvelt heeft zichzelf met Hex echt op de kaart gezet, maar ook Echo mag er zeker zijn. Voor iedere thriller liefhebber een must om te lezen!

Reacties op: Spannend van eerste tot allerlaatste woord

Echo - Thomas Olde Heuvelt